Tuesday, May 15, 2007

اعتقال!!!!!


كنت قاعد كدة مع نفسي و فكرت لو تم اعتقالي ...

معلش استحملوني

يا عم حايسيبوا الناس كلها و يعتقلوك انت ؟؟؟!!

يا سيدي انا بفترض و كمان انت ناسي ما هي الحكومة بتيجي عند القرد و تشم...؟؟ خلي الطابق مستور ..

المهم و انا بفكر قلت لنفسي يا نهار ابيض دة انا مش هاعرف اغلب اي حد فيهم بس عارف لما فكرت كدة شوية قدرت اقاوم بحاجة ...

اية هي يا سيدي؟؟

الرشوة مش هايعرفوا يرشوني ...

و هما هايرشوك باية يا خويا؟؟؟

حاجات كثيرة بس الحمد الله انا مش بحبها ...

كلنا مش بنحبها اية انت هاتخليني اشوك فيك؟؟!!...

يلا افهم انا اقصد "الشاي مبحبش الشاي - القهوة مبشربش قهوة - اليمون الحمد الله بطلتة - السجاير مش بشرب سجاير " ...

و هي دي رشاوي يا هبل

ايوة يا عم انت مشوفتش "احنا بتوع الاوتوبيس - الكرنك" دي امثلة و الحجات دي ع شان يخلوك تتكلم فا يعملوا نفسهم بيعملوك كويس و دة ع شان تتكلم

و انت بقة هاتتكلم عن اية يا خويا ؟

هاتكلم عن كل حاجة و اي حاجة .. الضابط اللي عندنا في العمارة اللي واخد اكثر من مكان في ركنة العربيات

بلاش دة

لما تتعامل في بلدك معاملة زي الهباب و المعاملة الجيدة يتعامل بيها الخواجة

بلاش

ممكن نتكلم هما لية حاربوا ع شان يخلوا البلد جمهورية و في الباطن بيستخدموا النظام الملكي او التوريث ياعني ...

اية يا رايس انا هافضل اتكلم و انت هاتفضل ساكت كدة ما تتكلم قول حاجة....!!!يا قرد

2 comments:

شيماء الجيزى said...

لأ بجد
لا تعليق
مينفعش اعلق وربنا
وايه حكاية يا قرد يا قرد
انت فاكرنا فى الجبلايه
وبنفرق موز

بس تصدق
احم احم
خوفتنى
:(((((((

مشربية said...

يا شيماء يعني الواحد لازم يجهز نفسة للاسئلة دي و بالنسبة للقرد كلنا قرود